Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080751308   Els ambients de lliure circulació
2016-2017   Assessorament. Llar d'Infants
  
   28/11/2016 - 20/6/2017 (24 hores) de 17:00h a 19:00h
   LLA Riu de Sons
   c. de Sant Genís de Rocafort, 12 (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   01/09/2016 - 28/11/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén aprofundir en l'àmbit d'una educació respectuosa i transformadora a partir d'una metodologia basada en els ambients de lliure circulació
  
Objectius   - Aprofundir en les bases psicopedagògiques de l'educació viva.
- Aprofundir en els diferents estils d'acompanyament i reconèixer el propi desenvolupant el treball de camp corresponent.
- Aprofundir en la importància de l'acompanyament dels aprenentatges emocionals i afectius, motrius, socials i cognitius en el marc d'una educació respectuosa i transformadora.
- Ampliar la mirada en relació a l'acompanyament a l'infant en el desplegament de les diferents capacitats
- Reflexionar i aprofundir sobre les diferents propostes d'ambients portades a la pràctica actualment i també sobre els diferents tipus de materials.
- Investigar en relació a l'elaboració de protocols que permetin ampliar la participació de les famílies a l'escola.
  
Continguts   L'EDUCADOR/A - El seu estar i la seva disposició.
- Les actituds i els tipus d'intervenció de l'educdor/a.
- Els diferents estils d'acompanyament.
- Observar, reconèixer i entrar en contacte amb el propi estil d'acompanyament i conèixer d'altres. Prendre consciència de les facilitats i dificultats.
- Avaluar, realitzar i modificar les intervencions pedagògiques amb una mirada globalitzadora i inclusiva.
- Família, proposta pedagògica i acompanyament: la importància d'un marc coincident clar i coherent.
- Com, des de quin lloc i amb quines eines podem acompanyar els processos de crisi i de desenvolupament de les famílies, en l'àmbit familiar i en l'àmbit pedagògic.
- La participació de les famílies a l'escola.

ELS APRENENTATGES
- L' acompanyament dels aprenentatges emocionals i afectius, motrius, socials i cognitius.
- L'importància del joc i de la vivència de l'experiència com a base de l'aprenentatge.
- La relació entre el desig i l'aprenentatge.
- El procés creatiu en el desenvolupament dels aprenentatges.
- L'importància de preservar el desig d'aprendre dels infants, de manera autònoma, respectant el desplegament dels seus recursos i capacitats del moment.
- Com podem possibilitar i promoure el desenvolupament de l'autonomia, de la personalitat i el pensament creatiu i crític de cada infant.
- Tipus d'activitats i propostes
- Criteris a tenir en compte quan preparem i presentem un material i quan preparem i acompanyem una proposta o taller.
- L'importància de la coherència entre la proposta pedagògica i l'estructuració dels diferents espais i ambients.
  
Formador/a   Judith López Miró
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   28/11/2016   -   - 
 Sessió 2   -   -   -   - 
 Sessió 3   -   -   -   - 
 Sessió 4   -   -   -   - 
 Sessió 5   -   -   -   - 
 Sessió 6   -   -   -   - 
 Sessió 7   -   -   -   - 
 Sessió 8   dilluns   22/05/2017   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent